Nieuw Zeeland deel 3 (laatste deel) - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Ewout en Arzu Visser - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland deel 3 (laatste deel) - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Ewout en Arzu Visser - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland deel 3 (laatste deel)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ewout en Arzu

10 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Auckland

Kia ora lieve mensen,

Onze reis in Nieuw Zeeland zit er helaas op. We hebben echt enorm genoten van dit fantastische land! En ik moet zeggen dat zelfs ik het jammer vond, toen we onze camper moesten inleveren. Ik ben in die 5 weken helemaal gaan wennen aan het kampeerleven:-). Ralph & Muur, we hebben zelfs gebbqd en zijn dus niet iedere avond uit eten geweest:-)…..maar toch zouden we dat in Italie nooit doen, omdat het eten in Italie te lekker is:-).

We hebben in de afgelopen week nog meer mooie natuur gezien. Het begon met het wachten op blauwe pinguins die na zonsondergang uit zee komen om op het land hun kindjes te voeden, echt geweldig. Het zijn de kleinste pinguins op aarde. Toen we op deze pinguins aan het wachten waren, struikelde Ewout bijna over een zeehond….niet te geloven, hij zag hem niet liggen:-). Op waarschuwing van andere toeristen stopte Ewout net op tijd, echt niet te geloven hoe dicht we bij deze dieren waren en dat het wordt toegestaan.

Daarna gigantische albatrossen gezien. Deze hebben een breedte van 3 meter zodra ze vliegen en zijn daarmee de grootste vogel op aarde. Daarnaast geel-oog pinguins gezien, ook mooi!

Daarna via Moeraki (kust met aparte stenen) het favoriete meer van Wietse en Annerieke bezocht, Lake Pukaki! We begrijpen heel goed, waarom dit hun favoriet is….het is zoooo fantastisch mooi! Het leek even alsof we op de Cook Islands zaten, wat een kleur heeft dit meer en dan ook nog met Mount Cook (=hoogste berg van Nieuw Zeeland) op de achtergrond, echt onbeschrijvelijk mooi! Daarna een ander meer bezocht, Lake Tekapo, maar deze viel voor ons in het niets vergeleken met Lake Pukaki.

Maar de topper van deze week was toch het zwemmen met dolfijnen! We hebben dit 2 keer gedaan, 1 keer in Akaroa. Hier was maar een groep van 20 dolfijnen die nieuwsgierig langs ons heen zwommen, was erg leuk. Ze waren met name in Ewout geinteresseerd. By the way, Akaora ligt op het Banks Peninsula onder Christchurch, echt een super mooi gebied!
Tweede keer was in Kaikoura, echt AMAZING!!!!! Je ziet op de boot 250 tot 300 dolfijnen op je afkomen en je springt hier vervolgens middenin. De dolfijnen zijn echt overal om je heen. Je moet liedjes blijven zingen of neurien en in cirkeltjes blijven zwemmen om hun aandacht te blijven trekken. Ze zwommen zoooooo close op je af, dat je af en toe echt het gevoel had van “waar ben ik in Godsnaam mee bezig”. Echt een wereldervaring!!!! We hebben met onze onderwatercamera een filmpje gemaakt, die we ook op deze site hebben gezet. Let niet op mijn geneurie, ik heb nooit beweerd dat ik een mooie stem heb:-)….en ik wist ook niet wat ik moest zingen, dus heb ik maar “toete toete toete toete toe” verzonnen:-).

Ook hebben we net als vele andere toeristen walvissen bekeken in Kaikoura. Gaaf!

Wat trouwens heel bizar is, is het volgende nieuwsbericht in Nieuw Zeeland. Er zijn van de week 2 toeristen doodgegaan bij de Fox gletsjer die dezelfde route hebben genomen als wij. In onze vorige bericht schreven we dat we een bord zagen dat alleen mensen met extreme ervaring door konden lopen en anders zag je de gletsjer op 80 meter afstand. Nu blijkt uit onderzoek dat ongeveer 1/3 van de toeristen de waarschuwingsborden rond gletsjers negeert en bijvoorbeeld naar de gletsjer toeloopt om deze aan te raken. Komt ons verdomd bekend voor! Deze 2 toeristen hebben helaas de val van een afgebroken stuk ijs niet zien aankomen….echt ongelovelijk! Misschien moeten Ewout en ik hier wel iets van leren.

We hebben zo vaak over Nieuw Zeeland gehoord dat het een prachtige land is en dat kunnen we alleen maar bevestigen. Niemand heeft daar een woord te veel over gezegd. IT’S AWESOME BRO!

De komende 6 dagen genieten van het meest luxueuze deel van onze reis, namelijk Bora Bora in overwaterbungalows!!!! Joehoehoeeee!!!

We zijn nu ook definitief de datumgrens over gevlogen. We leefden eerst 12 uur voor jullie en nu leven we 11 uur achter jullie! Hebben we opeens een extra dag gewonnen.

Dikke kus,
Ewout en Arzu

  • 12 Januari 2009 - 08:05

    Raymond:

    He Arzu & Ewout,
    Eindelijk eens een berichtje van mij. Wat een prachtige verhalen allemaal, echt amazing. Dat geneurie van je was natuurlijk wel jammer....had je je fluitje niet kunnen gebruiken??
    Tijd vliegt, dus geniet er nog van!! Groet, ajuh en hulde Ray

  • 12 Januari 2009 - 10:46

    Jeroen:

    Hey Jongens,
    Zitten jullie al op Bora Bora, de polynesische parel? Jaloers!!!
    Zeker elke mogelijkheid benutten om te duiken. Je weet niet wat je ziet (en zult zoiets ook niet snel weer zien, neem dat van mij aan). Laat je niet afschrikken door het zicht dat soms iets minder is. De manta's die je kunt zien op Anau zijn zoooo indrukwekkend. Bijna net zo leuk als 200 dolfijnen. Geloof me. Als je zo'n rog van een metertje of 3 voorbij ziet zweven, voel je je heel klein. Tapu is nog zo'n mooie plek waar je vaak citroenhaaien ziet. Een ook grijze rifhaaien komen er veel voor. De leukere, wat grotere jongens dus... Maar ik geloof dat het overal erg mooi is en veel kleine kleurrijke visjes rondzwemmen, dus dat zit wel goed. Ben echt stikjaloers... Wel mooie foto's maken dus!

    Groeten J.

  • 12 Januari 2009 - 12:18

    Evelien:

    bora bora
    waar kun je de cd kopen met jou geluid erop.. ik wordt er rustig van!
    ik ben helemaal niet jarloers en moet er niet aan denken om nu in jullie schoenen te staan!!
    blijf genieten!
    kus eef

  • 12 Januari 2009 - 21:11

    Marte:

    He jongens,

    Gaaf weer hoor! Arzu, had je niet 'fly in my eye' kunnen neurien? Haha...

    Liefs!
    Marte.

  • 16 Januari 2009 - 12:48

    Mark:

    "De komende 6 dagen genieten van het meest luxueuze deel van onze reis..."

    hahaha, ik kan niet wachten om die foto's dan te zien. Ik had het idee dat het tot nu toe al niet al te vreselijk toeven was ;-)

    Geniet er van!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Februari 2009

Rio de Janeiro

20 Februari 2009

Ecuador deel 4 (laatste deel)

15 Februari 2009

Ecuador deel 3: Amazone

05 Februari 2009

Ecuador deel 2: Galapagos eilanden

05 Februari 2009

Ecuador deel 1
Ewout en Arzu

Actief sinds 24 Aug. 2008
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 31181

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2008 - 28 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: