Ecuador deel 4 (laatste deel) - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Ewout en Arzu Visser - WaarBenJij.nu Ecuador deel 4 (laatste deel) - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Ewout en Arzu Visser - WaarBenJij.nu

Ecuador deel 4 (laatste deel)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ewout en Arzu

20 Februari 2009 | Ecuador, Quito

Ola lieve mensen,

Ecuador zit erop! We hebben super genoten van onze laatste dagen hier.

Na onze reis door de Amazone, zijn we 3 nachten in Baños gebleven. Een gezellig stadje omringd door hoge bergen, waar je veel outdoor activiteiten kan doen. Wij hebben gekozen om te mountainbiken (± 40 km).....een makkie, want je hoefde niet veel te paddelen, aangezien de weg vaak naar beneden ging. Onderweg gestopt bij verschillende dorpen en watervallen. En je hoeft je geen zorgen te maken over de weg terug (berg op), want dan neem je 1 van de honderden bussen die langsrijden die jou en jouw fiets voor maar 1 dollar meenemen naar Baños. Dat hebben wij uiteraard ook gedaan:-).

Na Baños, zijn we naar het dorp Quilotoa gegaan, wat op 3700 meter hoogte ligt. Hier zit je echt tussen de afstammelingen van de vroegere Inca's. De mensen kleden zich nog heel traditioneel. En je slaapt en eet bij deze mensen thuis. Het is erg back to basics; zo was er bijvoorbeeld geen electriciteit! 's Avonds was het super koud en zat men om een houtkachel. Leuk om mee te maken.
Bij het dorp ligt het mooie Quilotoa krater meer, waar je een wandeling omheen kan maken. Dat hebben we dan ook gedaan; het was heel veel berg op en af.....dus vroegen we ons tijdens de wandeling vaak af, waarom we dit eigenlijk ook alweer deden? We gingen KAPOT! Maar hebben er geen spijt van, het was namelijk absoluut mooi!

Nu op naar een week lang fiesta, zon, strand en lekker eten in Rio.....een betere acclimatisatie voordat we naar NL terugkeren, kunnen we niet bedenken. Joehoehoeeeeeee, het leven is prachtig!!!

Dikke kus,
Ewout en Arzu

• 20 Februari 2009 - 22:16

Jasper:

Met de bus omhoog, schaam je diep!!!!!!!!!!!

• 21 Februari 2009 - 05:58

Peter V Keulen:

Mooie verhalen en foto's, wat een super reis! Have fun!

• 21 Februari 2009 - 07:58

Roef!!:

Mooie avonturen jongens! Wij (Suus, olaf, do, marte, ik e.v.a.) gaan banaal bier drinken in den bosch. Alaaf! Tot volgende week....Roef

• 24 Februari 2009 - 09:34

Suzanne :