Bora Bora - Reisverslag uit Papeete, Frans Polynesië van Ewout en Arzu Visser - WaarBenJij.nu Bora Bora - Reisverslag uit Papeete, Frans Polynesië van Ewout en Arzu Visser - WaarBenJij.nu

Bora Bora

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ewout en Arzu

16 Januari 2009 | Frans Polynesië, Papeete

Ia orana lieve mensen,

Oke, we hebben voor paar dagen het paradijs gezien:). Ooooohhhh my God, wat is Bora Bora toch mooi!!!

Het was nog wel enorm stressen op het vliegveld in Auckland, omdat ergens in de systemen 1 en ander mis was gegaan; ze hadden ons op de vlucht van 2 januari staan in plaats van 9 januari. We kregen te horen dat de vlucht vol was en dat pas 2 dagen later weer een vlucht richting Tahiti ging. Je kan kwaad worden en believe us, dat waren we zeker, maar het helpt niet. Vol is vol! 30 minuten voor vertrek, kregen we te horen dat er 2 plekken vrijkwamen (dankzij mensen die niet zijn komen opdagen)…..guess what; we mochten business class vliegen….hahahaha, hoeveel geluk kan een mens hebben? Dus de reis naar Bora Bora begon gelijk luxe:-).

We hebben 3 nachten in Club Med overnacht. Een super hotel met een leuke bungalow aan het water, fantastisch eten en een leuke animatie-team. Soms kregen we het gevoel dat er in het hotel meer animatieteam medewerkers waren dan hotelgasten. En daarna 2 nachten in het super de luxe Le Meridien, in de beste overwaterbungalow met glazen vloer…….ohh, de locatie van Le Meridien en de overwaterbungalow zijn zoooooooooooooo mooi. Woorden schieten te kort! Absoluut een aanrader! Daarnaast doet Le Meridien mee aan een conserveringsprogramma voor zeeschildpadden. Als resultaat hiervan, kun je bij het hotel tussen de schildpadden zwemmen. Heel leuk!

Dankzij Jeroen z’n bericht op onze site, hebben we toch maar besloten te gaan duiken. We dachten hierop geld te besparen, maar wat zijn we blij dat we toch zijn gaan duiken. Dit was 1 van de meest geweldige duiken ooit! We gingen in Tapu het water in en zagen direct dat er tientallen haaien beneden aan het zwemmen waren. Blacktip- en lemon sharks om precies te zijn. We waren echt geschokeerd; 1) we hadden niet verwacht er zoveel te zien 2) we wisten niet dat ze zo groot (3 meter) zouden zijn 3) we hadden niet verwacht om gelijk na 1 seconde haaien te zien en 4) ze waren zooooo close….we zagen de tandjes van dichtbij:-). Echt een geweldige ervaring!

Ook hebben we mee gedaan aan de excursie “shark en ray feeding”. ONGELOVELIJK!!!! Gewoon midden in de zee, zonder enige bescherming, zijn we het water ingesprongen. De stringrays aangeraakt (voelt heel glibberig), de blacktip haaien van nog dichter bij gezien….echt een wereldervaring!

We balen dat we wegmoesten uit Bora Bora, maar dit is financieel gezien wel verstandig voor ons:-). 6 dagen Bora Bora kost een fortuin, maar het is het meer dan waard! We bereidden ons psychisch voor op een oncomfortabele nacht in het vliegtuig richting het Paaseiland, maar kregen op het vliegveld te horen dat het vliegtuig 11 uur vertraging had. Gevolg; alle passagiers mochten, op kosten van de vliegtuigmaatschappij, de nacht doorbrengen in het 5 sterren Tahiti Intercontinental hotel…de luxe wil ons maar niet loslaten:-). Lucky bastards that we are!

Met Bora Bora laten we de Polynesische eilanden achter ons. Deze waren stuk voor stuk fantastisch maar voor Ewout is er in ieder geval 1 ding, dat hij NIET zal missen. We hebben nu in totaal 5 keer op verschillende eilanden (Fiji, Cook islands, en Bora Bora) een Polynesische dansshow meegemaakt en bij ELKE show was Ewout de gelukkige (zo voelde hij zich niet) die uitgekozen werd om mee te dansen. Voor de mannelijke lezers, die denken dat het toch geweldig moet zijn om tussen die losheupige vrouwen mee te doen, believe me, dat is het voor een ietwat stijve blanke als ik absoluut niet:-). Het publiek heeft genoten, zullen we maar zeggen.

Zoals eerder vermeld, we vliegen nu naar Paaseiland voor 4 dagen. Ook hier hebben we super veel zin in: Zuid-Amerika here we come!

Veel liefs,
Ewout en Arzu

• 16 Januari 2009 - 16:12

Wendy:

Ohh.. dat is toch echt paradijs. Ik trok het heel lang om die mooie foto's te bekijken, maar nu begin ik toch wel jaloers te worden ;-) ECHT GEWELDIG!! Geniet lekker en tot over een tijd op kantoor (oeps)..

Wendy, je collega uit Maarssen

• 16 Januari 2009 - 16:21

Mark:

haha, mijn god! Ik dacht dat het niet mooier meer kon!!! Wat zat ik er weer naast!!

Ongelooflijk!

• 17 Januari 2009 - 10:17

Joris:

Zoveel moois...en dan nu nog naar Zuid Amerika...ga gelijk even kijken waarnaartoe jullie gaan...Equador en Rio...que bueno!! Ik kijk uit naar het volgende verslag. Lekker zo de zaterdag beginnen ;-)

• 17 Januari 2009 - 13:24

Ralph:

Hoi Ewout en Arzu,

wat een geweldige foto's en een mooi natuur. Het water is bijna net zo helder als zwembad Overbosch ;)

veel plezier in Zuid-Amerika!

• 18 Januari 2009 - 07:41

Olaf:

mooi, mooier, mooist! bestaat er nog een superovertreffende trap? Prachtig verhaal en foto's weer, enjoy in Zuid Amerika...

Liefs van Olaf, Suzanne en (een lopende) Yara

• 19 Januari 2009 - 02:20

Martijn En Marloes:

Heeej, Dit ziet er echt geweldig uit en bij ons nog in het vooruitzicht!!!! Ik begrijp dat het duiken dus ook een aanrader is he?? Geen we in Thailand nog maar even ons PADI halen :-p Vraagje nog, hadden jullie Bora Bora al van te voren geregeld? Club Med en waterbungalow? Hebben jullie nog wat met de prijs kunnen regelen? Het is natuurlijk veel geld, maar waarschijjnlijk ook "once in a lifetime opportunitie" dat je er nu toch langskomt..........wij gaan dat denk ik ook maar doen :-D Heej hoor graag van je.

Veel plezier nog de laatste weken en hoor je snel weer!!

Groeten Martijn en Marloes

• 19 Januari 2009 - 09:08

Marte:

He lieve Ewout en Arzu,

Jeeminee... wat super zeg! Ik wil ook!

Veel plezier in Zuid Amerika.

Liefs!

• 20 Januari 2009 - 09:48

Jeroen:

Jongens wat een goed verhaal! Hele gave foto's ook. Ik geloof dat ik het daar ook wel een paar dagen zou volhouden... En dan te bedenken wat voor moois jullie al gezien hebben en nog gaan zien.

• 27 Maart 2009 - 13:35

Coen Slagveld:

hee hallo, lees net jullie bericht....ik ga binnekort naar australie, nieuw-zeeland en fiji, nou wil ik ook heel graag naar bora bora.
    Nou is mijn vraag aan jullie hoe duur die vlucht vanaf Auckland was, heb overal gezocht op het internet, niet te vinden, want hebben jullie het dan daar geregeld of hier al in NL?
    Zouden jullie mij iets willen laten weten, coenslagveld@hotmail.com, alvast bedankt en met vriendelijke groet Coen Slagveld